တမ္းတခဲ့ရေသာ တ႐ုတ္စကားပြင့္ရနံ႔ သင္းပ်ံ႕ညမ်ား | ဧရာ၀တီ

တမ္းတခဲ့ရေသာ တ႐ုတ္စကားပြင့္ရနံ႔ သင္းပ်ံ႕ညမ်ား

Hits:3,318
  | |

မႏၲေလး ေတာင္ၿမိဳ႕ ေတာင္သမန္အင္း ျမင္ကြင္း (ဓာတ္ပံု – ေတဇလႈိင္ / ဧရာဝတီ)

“ဝနာတစ္ခြင္မွာေလ … ရာဇ ပလႅင္ေတြ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ တပိုင္းတစစီသာ က်န္၊ ပစၥင္က်ံဳးေျမာင္းတို႔ သဏၭာန္၊ မႏၲေလးလံုခ်ည္၊ ပိုးလံုခ်ည္ေတြ ထြက္တဲ့ ၎အခ်က္က် ေနရာေပါ့။ တေဘာင္ခ်ိဳ႕တဲ့ ေတာင္ၿမိဳ႕လို႔ဆိုပါေတာ့ … စခန္းေျမသာတယ္၊ လြမ္းဖြယ္ရာအမွန္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ျပန္၊ အင္းႀကီးေတာင္သမန္ …”

(နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ – ေတာင္သမန္သီခ်င္း)

သည္ႏွစ္မွာေတာ့ “အင္းႀကီးေတာင္သမန္” မွာ တိုးေရေၾကာင့္ ေစာေစာ ေရျပည့္ေနသည္။ ေတာင္မင္းႀကီး ဘုရား ေျခေတာ္ရင္း ကန္ပတ္လမ္း နံေဘးက ေက်ာက္သား တမံမွာ ေတာင္သမန္လိႈင္းက ႏႈတ္ခမ္းထိေအာင္ လာပုတ္ေန၏။ အင္းေရတိုးတာ သိသာလာ ေသာေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ တလခန္႔ ကပင္ “ငွက္” ေတြကို ျပင္ဆင္ဖာေထး၊ ေဆး ျခယ္သၾကေလၿပီ။ ဝါေခါင္လကြယ္ ေတာင္ျပဳန္း မင္းညီေနာင္ ပြဲေတာ္ အၿပီး ဝါေခါင္ လျပည့္ေက်ာ္ ၈ ရက္ေန႔ ရတနာ့ဂူ ဘုရားပြဲေတာ္ႏွင့္ အတူ က်င္းမည့္ မယ္ေတာ္ နတ္ပြဲတြင္ နတ္နန္း မ်ားသို႔ “ငွက္” မ်ားျဖင့္ အေပ်ာ္ ကူးသန္းၾကသည္။

ေတာင္ျပဳန္း ပြဲေတာ္က ျမန္မာ တျပည္လံုး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ပြဲေတာ္ လာသူမ်ားျဖင့္ စည္ကားသကဲ့သို႔ အမရပူရ ရတနာ့ဂူ ပြဲေတာ္က မႏၲေလး ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား ၿမိဳ႕လံုးကၽြတ္ဆင္ႏႊဲေလ့ရွိသည့္ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။ ပြဲေတာ္ရက္ ေရာက္လွ်င္ ေက်ာက္ေသြးတန္းမွာ “ေတာင္ၿမိဳ႕ကို” “ ေတာင္ၿမိဳ႕ကို” ဟူေသာ ဘတ္စ္ကား စပယ္ယာမ်ား၏ ပါစင္ဂ်ာ ေခၚသံမ်ား ဆူဆူညံေနသည္။

မႏၲေလးသည္ ဝါ၊ ဂီ၊ နစ္ အႏုသုခုမႏွင့္ ကၽြမ္းဝင္ေသာ ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာအခါ ၁၂ လရာသီ ပြဲေတာ္တိုင္း “အဆို၊ အတီး၊ အက” ထိုသံုးဝႏွင့္ မလြတ္တမ္း ဆင္ႏႊဲေနက် ျဖစ္၏။ ရြာစားႀကီး စိန္ေဗဒါ၊ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ မႏၲေလး ဦးဘသိန္းစေသာ ဂီတပညာရွင္ႀကီး မ်ား ထြန္းေပါက္ခဲ့ၾကသလို သာမန္ မႏၲေလးသား ကလည္း ရရာတူရိယာမ်ားကို အေတာ္အသင့္ တီးတတ္၊ မႈတ္တတ္၊ ေရးတတ္ခၽြတ္တတ္သူ ခ်ည္းျဖစ္၏။ ထို႔အတူ မေထြးေလး၊ မစိန္သံု၊ ေလဘာတီ မျမရင္၊ ျမေျခက်င္း မေငြၿမိဳင္၊ ဩဘာေသာင္း စေသာ ဝါရင့္ သမၻာရင့္ မင္းသမီးႀကီးမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ၾက သလို သာမန္ မႏၲေလးအရပ္သူ မ်ားကလည္း တီးလံုး တီးကြက္၊ ဒိုးဆစ္၊ ဒိုးကြက္မ်ားတြင္ အခ်ိဳးက်က်၊ လွလွပပ ေျခခ်ိဳးလက္ခ်ိဳး ကခုန္တတ္ၾက သူခ်ည္းျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း တခ်ိန္က မႏၲေလး သႀကၤန္ သည္ ယခုကဲ့သို႔ တီးဝိုင္းႏွင့္ အဆိုေတာ္ကို ေငြ သိန္းခ်ီေပးေခၚကာ ေဖ်ာ္ေျဖေစသည့္ “ပုဂၢလိက” ဆန္ေသာ စီးပြား ေရးေၾကာ္ျငာပြဲ မဟုတ္ခဲ့ဘဲ ဦးဦး ေဒၚေဒၚကိုကို မမ ေမာင္ေလး ညီမေလး မ်ားပါမက်န္ လွည္းေန ေလွေအာင္း ၿမိဳ႕လံုးကၽြတ္ ေရးစပ္သီဆို၊ တီးမႈတ္ ကခုန္ခဲ့ၾကသည့္ “လူထုသႀကၤန္”၊ “ျပည္သူ႔သႀကၤန္” အျဖစ္ ဂႏၴဝင္တြင္ ခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ သႀကၤန္ၿပီး ေသာ္လည္း “အႏုသုခုမပိုး” က မေသ…။ ႐ိုးတိုးရြတ က်န္ဆဲျဖစ္ရာ၊ ကဆုန္ ေညာင္ေရ သြန္းပြဲ၌လည္း တီးမႈတ္ ကခုန္ ေညာင္ေရသြန္း ၾကသည္။ ဝါဆိုပန္း ကပ္ပြဲ၌လည္း ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမ်ား၌ အတီး အမႈတ္ အက အခုန္ မ်ားႏွင့္အတူ ရွာလပတ္ရည္ ေသာက္၊ ည ခ်င္းသုတ္ စားၾကရင္း ဝါဆိုပန္း ကပ္ၾကသည္။

ဝါေခါင္ လဆန္းေတာ့ ေတာင္ျပဳန္း အတြက္ တီးလံုးတိုက္ ၾကျပန္၏။ ေရႊတေခ်ာင္းကလည္း အခုလို အမိႈက္ပိတ္ဆို႔ ညစ္ပတ္ နံေစာ္ေသာ ေရဆိုးေျမာင္း မဟုတ္။ “ပ်ားပန္းခတ္ သည္တြင္၊ ေရာင္းဝယ္ ကူးသန္းဟိုစဥ္၊ ေခ်ာင္းေရႊေလွ ေလာင္းစည္ ဗံုေမာင္းၿငိမ့္လြင္၊ မန္းၿမိဳ႕သူ မူခ်င္ခ်င္၊ ဆင္တံတားထိပ္ ေညာင္ညိဳပင္၊ ေခါင္းေလ်ာ္ေရခ်ိဳး၊ တမ်ိဳးၾကည့္လို႔ယဥ္” ဟု ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးစပ္ခဲ့သလို ဆင္တံတားထိပ္ ေညာင္ညိဳပင္ေအာက္ ေရဆိပ္တြင္ ေစ်းခ်ိဳသူမ်ား ေခါင္းေလ်ာ္ ေရခ်ိဳးၿပီး သံတံတား ဆိပ္၌ မတၱရာ ငွက္ေပ်ာေလွေတြ ၾကက္ေတာင္စိုက္ ထိုး ဆိုက္ကာ ေစ်းခ်ိဳ မတၱရာကို ေရႊတေခ်ာင္း ေရေၾကာင္းက ေလွေလာင္းႏွင့္ ဥဒဟိုသြားလာႏိုင္ သည္မို႔ ေတာင္ျပဳန္း ပြဲအခါ၌လည္း “ၿမိဳ႕မေမာင္” မ်ားႏွင့္ အတူ မႏၲေလး အေပ်ာ္တမ္း တီးဝိုင္းေတြ “အိမ္ကို ျမန္ျမန္ျပန္ပါ၊ ကေလးေတြငိုကုန္ၿပီ….” ဟု သံၿပိဳင္ သီဆို တီးမႈတ္ရင္း ငွက္၊ ေလာင္းေလွ၊ သမၺန္မ်ားႏွင့္ ခ်ိဳးေရေတာ္သံုး ဆိပ္သို႔ တေပ်ာ္တပါး သြားခဲ့ၾကဖူးသည္။

ရတနာ့ဂူ ပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီ ဆိုေတာ့ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားေတြ ကိုယ့္ၿမိဳ႕၊ ကိုယ့္ပြဲ၊ ကိုယ့္အရပ္၊ ကိုယ့္ဇာတ္မို႔ ပိုမိုသီက်ဴး၊ တီးမႈတ္ ကခုန္ၾကဖို႔ ျပင္ဆင္သည္။ ပြဲေတာ္၏ အစည္ကားဆံုးေန႔ ျဖစ္ေသာ ဝါေခါင္လကြယ္ ေန႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေျမာက္ျပင္ ေအာင္ခ်မ္းသာ၊ အေနာက္ျပင္ ေညာင္ကြဲ၊ ဖိုးေပကုန္း၊ ထံုးကုန္း၊ လက္ေရြး၊ စိန္ပန္း၊ ေတာင္ျပင္ ေဒါနၿခံ၊ ေငြေတာ္က်ည္ကုန္း၊ အေရွ႕ျပင္ သမၼေတာ၊ ကန္ေကာက္၊ ဘူးကုန္း၊ နန္းေတာ္ေရွ႕က အသံစည္ပိုင္းကုန္း စေသာ အရပ္မ်ားမွ ႏြားလွည္းမ်ားက ေပါင္းမိုးကိုယ္စီ ဆင္ၾကၿပီ။ ေစ်းခ်ိဳ ပြဲစားတန္း လွည္းဝိုင္း၊ အိမ္ေတာ္ရာလွည္းဝိုင္း၊ သက်သီဟလွည္းဝိုင္း၊ ဒီဘိုးဝင္း လွည္းဝိုင္းမ်ားမွ ကုန္တင္လွည္း အသီးသီး ကလည္း လွည္းစာထိုး၊ ႏြားစာတင္၊ ေပါင္းမိုးဆင္ၾကသည္။

ဝါေခါင္ လကြယ္ မနက္ေစာေစာ ဆြမ္းခံ ထိုင္ကိုယ္ေတာ္ကို ကမန္းကတမ္း ဆြမ္းေလာင္းၿပီး တီးဝိုင္းေတြ လွည္းေပၚတင္၊ အသံ ခ်ဲ႕စက္ဆင္ၿပီး စတင္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ မႏၲေလး အပ်ိဳတသင္းက စူရတီ၊ ဇင္းမယ္၊ ရွန္ဟဲညြန္႔၊ ျမႀကိဳးႏြယ္၊ ေကာင္းကင္စက္၊ ကင္းတပ္၊ ေဂ်ာ္ဂ်က္၊ ဘ႐ိုကိတ္စသည့္ အထည္အဝတ္ အသီးသီးေရာင္စံု၊ အမ်ိဳးအစားစံုကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ဆင္ျမန္းၿပီး ေရႊေျခက်င္း ကိုယ္စီ၊ ပံုေတာ္ ကတၱီပါ ဖိနပ္ကိုယ္စီျဖင့္ လွည္းေနာက္ ေျခတြဲေလာင္း ခ်ထိုင္ရမည့္ ေနရာကို အလုအယက္ ဦးကာ လွည္းဆရာ ကာလသား၏ စုပ္သတ္ တံျပာဝင့္သံႏွင့္အတူ “စံရာေတာင္ကၽြန္း” ေရကင္းသံႏွင့္ အတူ “ေတာင္ၿမိဳ႕” ဆီသို႔ လွည္းကိုယ္စီႏွင့္ အရပ္ၾကား၊ ဝင္းၾကား၊ လမ္းၾကား၊ ျပၾကားမွ ေဟာတစီး၊ ေဟာတစီး ထြက္လာလိုက္ၾက သည္မွာ ဘုရားႀကီး အေနာက္မုခ္ မင္းသားစု ေရာက္ေတာ့ လွည္းေပါင္း အစီးေရ ရာခ်ီၿပီး သီခ်င္းသံ တီးမႈတ္သံမ်ား ဘဝဂ္တိုင္ေတာ့သည္။

မ်က္ႏွာေျပာင္ေသာ ကာလသား တခ်ိဳ႕က အေမရိကန္ ျမင္းစီး ေကာင္းဘြိဳင္လို၊ ရက္အင္ဒီယန္း လူနီလူ႐ိုင္းလို၊ ေရာမ စစ္သူႀကီးလို၊ ျမန္မာ သူရဲေကာင္း ဗႏၶဳလလို အပီအျပင္ အက်အန ဝတ္ဆင္ၿပီး ျမင္းကိုယ္စီျဖင့္ ဟန္ေရးျပ အေၾကာင္႐ိုက္ကာ အပ်ိဳလွည္းေနာက္ ထပ္ခ်ပ္ လိုက္ၾကသည္လည္း ရွိသည္။ “ဟဲ့ … နင္ကေတာ့ ဒီမွာအေပ်ာ္က်ဴးေန၊ ကေလးေတာ့ ႏို႔တိုက္မထားခဲ့ဘူး။ အခု ကြဲကြဲလန္ ငိုေနလို႔။ ကေလးလိုက္ေပးရတာ” ဟု ေကာ္ပတ္႐ုပ္ နီတာရဲအား အႏွီးျဖင့္ ေပြ႕ၿပီး လွည္း ေနာက္က မိန္းမပ်ိဳေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေပးသူလည္း ရွိသည္။

“အေမ၊ အေမ့သမီး ေျပာပါဦးဗ်။ က်ေနာ့္က် အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ မထြက္နဲ႔တဲ့။ သူက် အခု အပ်ိဳလုပ္ ထြက္လည္ေနၿပီ။ ေတာင္းရမ္း ယူတုန္း ကေတာ့ သမီး အလိမၼာေလးဆို” ဟု လွည္းရံတိုင္ ကိုင္ရင္း တတြတ္တြတ္ နားညီးေအာင္ ေျပာေနေသာသူကို မေအႀကီးက ေျခေဆာင့္ကာ စိတ္ဆိုးေတာ့၊ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက “ဘာလဲ ႀကီးေတာ္က မႀကီးမငယ္နဲ႔ ေျခေဆာင့္ ျပေနတာ၊ သမီးနဲ႔အၿပိဳင္ ေရႊေျခက်င္း ဝတ္ခ်င္လို႔လား၊ ဦးဖိုးခ်မ္း တရံေတာ့ရွိေလရဲ႕” ဟု ဆိုၿပီး ကုလားေရႊ စကၠဴကပ္ ေျခက်င္း ဧရာမႀကီးထုတ္ကာ ထုတ္ကာျပ၍ မေအႀကီးက စိတ္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ကာလနာ၊ ေႁမြေပြး ႏွင့္ စံုေအာင္ ဆဲေရးေတာ့ ဝါးခနဲ ရယ္ၾက၏။

ဤ လွည္းတန္းႀကီးက ေတာင္သမန္ အင္းေစာင္း မယ္ဇယ္တန္းတြင္ စခန္းခ် ရပ္နားၾက၏။ ခ်က္ျပဳတ္ စားၾက၏။ သူ႔လွည္း၊ ကိုယ့္လွည္း အၿပိဳင္ တီးမႈတ္ၾက၏။ ကာလသား၊ ကာလသမီးမ်ားက ေတာင္သမန္အင္း အတြင္း “ငွက္” စီးကာ နတ္နန္းမ်ားသို႔ ပန္ေတာ္ပန္း ဆက္ၾက၏။ ေက်ာက္ပန္းေခြမ်ားကို ေခါင္း၌ စြပ္ကာ ၾကားဝံ့ နာသာၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာဖြယ္ အေပ်ာ္စကား မ်ားျဖင့္ စေျပာင္က်ီစယ္ၾက၏။ ထိုစဥ္က လူႀကီးသူမ မ်ားေျပာဖူးသည္။

“မႏၲေလးမွာ သႀကၤန္၊ ေတာင္ျပဳန္း၊ ရတနာ့ဂူနဲ႔ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး ကထိန္ တပြဲပြဲမွာမွ မစြံရင္ တသက္မစြံေတာ့ဘူး” တဲ့။

အပ်ိဳ လူပ်ိဳ တူ တူမမ်ားကို ေနာက္ေျပာင္ သလိုလိုႏွင့္ တပ္လွန္႔သည့္ စကားျဖစ္သည္။

အခု သႀကၤန္ ၿပီးၿပီ၊ ေတာင္ျပဳန္း ၿပီးၿပီ၊ ရတနာ့ဂူပြဲ ၿပီးၿပီ။ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေပၚသာ မက ဧရာဝတီ ကမ္းအေနာက္ဖက္ စစ္ကိုင္း ေတာင္႐ိုးေပၚ အထိ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သည္း စည္ကားေလ့ ရွိေသာ ကထိန္ပြဲႀကီး ေရာက္ၿပီ။ “မႏၲေလးမွာ သႀကၤန္၊ ေတာင္ၿပံဳး၊ ရတနာ့ဂူႏွင့္ စစ္ကိုင္း ေတာင္႐ိုး ကထိန္ပြဲ၊ တစ္ပြဲပြဲမွ မစြံလွ်င္ တသက္ မစြံေတာ့ဘူး” ဆိုေသာ လူႀကီးေတြ စကားကလည္း အတိတ္မွာ က်န္ရစ္ၿပီ။ ပြဲရွိမွ အပ်ိဳ လူပ်ိဳေတြ႕ ၾကေတာ့တာ မဟုတ္။ ပြဲရွိမွ မႏၲေလးသူ မိန္းမပ်ိဳေလး ေတြကို လူႀကီးေတြက အျပင္လႊတ္တာ မဟုတ္။ ဆိုင္ကယ္တစင္း ရွိလွ်င္ ဟိုသင္တန္း အေၾကာင္းျပ၊ ဒီသင္တန္း အေၾကာင္းျပ၊ ဟိုက်ဴရွင္ အေၾကာင္းျပ၊ ဒီက်ဴရွင္ အေၾကာင္းျပ မနက္မိုးလင္းက မိုးခ်ဳပ္ ေယာက္်ားေလး မိန္းကေလး မေရြး၊ အခ်ိန္မေရြး ႀကိဳက္သလို ထြက္ႏိုင္သည္။

ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္ ျပန္ေရာက္လည္း က်ဴရွင္က ျပန္လာတာလို႔ပဲ မိဘက သေဘာေပါက္သည္။ ပြဲလမ္း ရွိမွ မဟုတ္၊ အေအးဆိုင္မွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္၊ ဘီယာဆိုင္မွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္၊ အကင္ဆိုင္မွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္၊ က်ံဳးနံေဘးမွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္၊ ကန္ေတာ္ႀကီးမွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္၊ မႏၲေလး ေတာင္ေပၚမွာ ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ယုတ္စြအဆံုး ႀကိဳက္သည့္ ဟိုတယ္မွာ ေတြ႕ႏိုင္ သည္။ လြတ္လပ္ ပြင့္လင္းသည့္ေခတ္ …။

ေျပာလို႔သာ ေျပာတာ၊ သူ႔ ဘာသာသူ ဘယ္လိုပံုစံပဲ ေျပာင္းေျပာင္း သႀကၤန္ဆိုတာ ျပလို႔ရေသးသည္၊ ေတာင္ၿပံဳးဆိုတာ ျပလို႔ ရေသးသည္၊ ရတနာ့ဂူ ဆိုတာ ျပလို႕ရေသးသည္။

အင္း စစ္ကိုင္းေတာင္ ကထိန္ ဆိုတာေတာ့ ျပလို႔ မရေတာ့။ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေပၚမွာေတာ့ အေႏွးယာဥ္ အလုပ္သမားက အစ ပြဲ႐ံုမ်ားအလယ္ စူပါ မားကတ္ႀကီးေတြ အထိ ကထိန္ခင္းသည့္ အစဥ္အလာ ကေတာ့ ရွိပါေသးရဲ႕။ နာမည္ေက်ာ္ ေစ်းခ်ိဳ ကထိန္ ဆိုတာလည္း ရွိပါေသးရဲ႕။ ႏွစ္ေပါင္း ရာခ်ီ သက္တမ္းရွိသည့္ ဝါးတန္း ကထိန္တို႔၊ ေဒါင္း႐ိုး ကထိန္တို႔၊ ပိုက္က်ံဳး ကထိန္တို႔ စသည္ျဖင့္ ရွိပါေသးရဲ႕။

အလွဴအတန္း ရက္ေရာေသာ ပြဲစားကုန္သည္ စက္ပိုင္မ်ား ကထိန္လည္း ရွိပါေသးရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ မႏၲေလး ကထိန္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲ ထင္ရွား ခဲ့ေသာ စစ္ကိုင္း ေတာင္႐ိုးေပၚက ကထိန္ ညခ်မ္းမ်ား ကေတာ့ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာ ၾကာပါၿပီ။ နကၡတ္တာရာ စံုလင္စြာျဖင့္ ဝင္းပရႊန္းလဲ့ ေနသည့္ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ည တ႐ုတ္စကားပြင့္ ရနံ႔၊ သင္းပ်ံ႕ထံုေသာ လေရာင္ စိုစြတ္သည့္ စစ္ကိုင္း ေတာင္႐ိုး ေတာလမ္းေလးေတြ ေပၚမွာ တူရိယာ အသံ ညႇင္းသြဲ႕စြာျဖင့္ တမိသားႏွင့္ တမိသား ယခုမွ ေတြ႕ၾကကာ ၾကည္ႏူး ညြတ္ႏူးစြာ ေတးသီၾက၊ ကၾက၊ ရင္းႏွီးၾက၊ သံေယာဇဥ္ တြယ္ခဲ့ၾကသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြလည္း ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၿပီ။ ဆယ္စုႏွစ္ သံုးစုခန္႔ ရွိေရာေပါ့။ လြမ္းပါ့။

စိတ္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ အမွတ္ရဖြယ္ ပြဲေတာ္ေတြ ျပန္လည္ ဆံုေတြ႕ခ်င္စမ္း ပါဘိ။


One Response

Leave a Reply

  1. အိမ္ေ၀းသူ

    အတိတ္ကုိ ပီျပင္ေစတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးပါလား