အစိုးရ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ အသုံးခ်မႈေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ က်ဆင္း | ဧရာ၀တီ
သတင္း

အစိုးရ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ အသုံးခ်မႈေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ က်ဆင္း

Hits:1
  | |

ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္၏ ခိုင္မာေသာ အနာဂတ္ဆီသို႔ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပဲြ (ဓာတ္ပုံ – ေမစစ္ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)

ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္သည္ အစိုးရ အဆက္ဆက္၏ ဝါဒျဖန္႔ေရး အတြက္ အသုံးခ်ခံရခဲ့ၿပီး ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အႏုပညာ အရည္အေသြး က်ဆင္းခဲ့ရေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး ဥကၠဌ ဦးဇင္ဝိုင္း က ေျပာဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ ဆင္ဆာမူဝါဒေၾကာင့္ လုံးဝ စြန္႔လိုက္ရသည့္ ႐ုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား၊ ျပန္လည္ ရိုက္ကူးရသည့္ ဇာတ္ကား မ်ားစြာ ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ အႏုပညာ လြတ္လပ္စြာ ဖန္္တီး ႐ိုက္ကူးခြင့္ မရသျဖင့္ သာမန္ ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညား ဇာတ္လမ္းမ်ားသာ ႐ိုက္ကူးခဲ့ ၾကျခင္း ေၾကာင့္ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္စားမႈ ေလ်ာ့နည္း၍ ႐ုပ္ရွင္အရည္အေသြး က်ဆင္းခဲ့ရေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔ ကန္ေတာ္ႀကီး ပဲေလ့စ္ ဟိုတယ္၌ က်င္းပသည့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပဲြတြင္ ၎က ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ ဆင္ဆာမူဝါဒမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား ေမွ်ာ္လင့္သည့္ လြတ္လပ္စြာ ႐ိုက္ကူး ဖန္တီးခြင့္ႏွင့္ ေဝးကြာေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ညႊန္းပိုင္းတြင္လည္း ဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္ျခင္း မရွိ၊ အသုံးျပဳေန ရသည့္ ႐ုပ္ရွင္ ဆိုင္ရာ စက္ပစၥည္း ကင္မရာမ်ားအစား ေခတ္မီ အဆင့္ျမွင့္တင္ရန္လိုေၾကာင္း၊ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးရန္ လည္းလိုအပ္ေၾကာင္း ဦးဇင္၀ိုင္းက ဆက္ ေျပာသည္။

နာမည္ေက်ာ္ လူရႊင္ေတာ္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဇာကနာကလည္း “ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေလာကက အခုမွ အစပ်ိဳးမယ့္ အေျခအေနေပါ့။ ၿပီး ခဲ့တာေတြကို ထားလိုက္ရမွာပဲ။ မွားခဲ့တာေတြလည္း မွားခဲ့ၿပီ။ သိလို႔ ျပင္မယ္ ဆိုရင္ ျပင္ဖို႔ လိုတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အရည္အေသြးသည္ ေခတ္စနစ္အေျခအေန၊ စက္ကိရိယာႏွင့္ ျပသေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ အားသာခ်က္မ်ား လုံးဝမရွိဘဲ ဆုတ္ယုတ္သြားသည့္ အေျခအေနမ်ားသာ ရွိေနသည္ဟု ဝါရင့္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ကလည္း ေျပာဆိုသည္။

“ေသငယ္ေဇာနဲ႔ ေမ်ာေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကက ျပန္ရွင္သန္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဝမ္းသာရမွာေပါ့၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာကက အားသာခ်က္ လုံးဝမရွိဘူး အားနည္းခ်က္ေတြပဲ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္ကမူ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားလိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ အႀကီးမား ဆုံးျပႆနာမွာ တရားမဝင္ ကူးယူျဖန္႔ေဝျခင္း ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ႐ုပ္ရွင္သည္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ပစၥည္းတခု အျဖစ္ရပ္တည္ေနသည့္ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံအမွတ္တံ ဆိပ္္အျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ျပရာတြင္ အေရးႀကီး လာေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို ႐ုိက္ကူးသူမ်ားသည္ အက်ိဳးအျမတ္ ရရွိေရးကုိသာ ဦးတည္ေနၾကၿပီး ဒါ႐ိုက္တာမ်ား အေနႏွင့္ ဇာတ္ကား ထုတ္ လုပ္သူက ခ်ထားေပးသည့္ ေငြေၾကးအရ ႐ိုက္ကူးေနရျခင္းေၾကာင့္ အရည္အေသြးထက္ အေရအတြက္ကုိ ဦးစားေပး ေနသည့္ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

“႐ုပ္ရွင္ေလာက ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္အတန္း မီဖို႔အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေစ်းကြက္၊ စတူဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြနဲ႔ စက္ကိရိယာေတြလိုတယ္”ဟု ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္က ေျပာသည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္အတြက္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးသားေပးေနသူမွာ ဦးေရ ၃၀ ခန္႔သာရွိေသာေၾကာင့္ ဇာတ္ လမ္း မ်ားမွာ အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနေၾကာင္း၊ ဗီဒီယို တကားအတြက္ အခ်ိန္တပတ္ခန္႔ျဖင့္ အၿပီး႐ိုက္ကူးျခင္းမ်ားရွိေနသည့္အတြက္ ေငြေၾကးရရွိမႈ ကိုသာ အေျခခံလာသည္ဟု သုံးသပ္မိေၾကာင္းလည္း ၎က ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလးတြင္ ေခတ္မီစတူဒီယို ၂၀ ေက်ာ္ရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ လုံးဝ မရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ တႏိုင္ငံလုံးတြင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေပါင္း ၁၁၆ ႐ုံရွိေသာ္လည္း လက္ရွိ ျပသေနသည္မွာ ၄၉ ႐ုံရွိ ေၾကာင္း၊ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ အမ်ားျပည္သူ ၾကည့္႐ႈရန္ မသင့္သည့္ ႐ုံမ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္စတူဒီယို ပညာရွင္မ်ား၊ စင္တင္ ပညာရွင္မ်ားလည္း မ်ိဳးဆက္ျပတ္သြားသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေလာက ျပန္လည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစေရးအတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေလာကသားမ်ားႏွင့္ ေဟာလိဝုဒ္၊ ေဘာလိဝုဒ္ႏွင့္ ကုိရီးယားႏိုင္ငံ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔မွ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ေလာကမွ ပညာရွင္မ်ားသည္ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ႏွင့္ ၂ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကန္ေတာ္ႀကီး ပဲေလ့စ္ဟိုတယ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္၏ ခိုင္မာေသာအနာဂတ္ဆီသို႔ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပဲြ၌ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကမၻာ႔ရုပ္ရွင္ ေပၚထြန္းလာၿပီးေနာက္၂၅ ႏွစ္ခန္႔ အၾကာ ၁၉၂၀ ၀န္းက်င္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္း ေပၚေပါက္လာၿပီး အစပိုင္းတြင္ အသံတိတ္ ရုပ္ရွင္ျဖင့္ စတင္ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆုံးေသာ အသံတိတ္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ “ဘားမားဖလင္” ကုမၸဏီက ရုိက္ကူးသည့္ “ေမတၱာႏွင့္ သူရာ” ဇာတ္ကားျဖစ္ၿပီး ဇာတ္လမ္းေရးသူမွာ စာေရးဆရာ ပီမုိးနင္း၊ ဒါရုိက္တာ ဦးတုတ္ႀကီး၊ သရုပ္ေဆာင္မ်ားမွာ ေမာင္ညီပု၊ မေအးၾကည္၊ ေမာင္ေမာင္ခ်စ္၊ ေမာင္ေမာင္ကေလး၊ ကုိညိမ္းႏွင့္ ဦးပါႀကီး တုိ႔ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ ၁၉၂၈ ၀န္းက်င္ခန္႔တြင္ ႏုိင္ငံတကာ၌ အသံထြက္ ရုပ္ရွင္ကုိ ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့ၿပီး ၄ ႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း အသံထြက္ ႐ုပ္ရွင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ဟူ၍ ေပၚထြန္းလာေစရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သူမွာ လန္ဒန္အတ္ ဦးအုန္းေမာင္ျဖစ္ၿပီး ပထမဆုံးေသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကုိ ၎ႏွင့္အတူ ဓာတ္္ပုံဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္၊ ေမာင္ညီပု တုိ႔က ရုိက္ကူးခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။


5 Responses

Leave a Reply

  1. It goes without saying that literature, visual and performing arts cannot blossom under censorship. Caged bird does not sing.

  2. အီရန္ကဇာတ္ကားေတြ hollywood ကိုဘယ္လိုေရာက္သြားပါလိမ့္

  3. Aung Kyi,

    You mean the movie business in Burma will be owned by the Burmese government or what? Unless you stop interfering, the standard will be way below from the international level, my friend. Let them produce in their own names, it has nothing to do with the government. If they do well, they will pay more taxes and it will be good for the nation. Stop preaching. You are behaving like idiot Kyaw Hsan.

  4. NO,
    YOU LOOK MONEY THAN YOUR ARTIST.

  5. အစိုးရေၾကာင့္႐ုပ္႐ွင္အဆင့္အတန္းနိမ့္ခဲ့ရတယ္ဆိုရင္ အစိုးရကေပးတဲ့အကယ္ဒမီကိုေတာ့မက္မက္ေမာေမာယူၾကပါလား၊ဒီအကယ္ဒမီနဲ႔လုပ္စား ခဲ့ၾကပါလား။