‘စံု’ ႏွစ္မို႔ ‘စည္’ ဦးမတဲ့ ... အိုေတာင္ၿပဳံး | ဧရာ၀တီ
ေဆာင္းပါး

‘စံု’ ႏွစ္မို႔ ‘စည္’ ဦးမတဲ့ … အိုေတာင္ၿပဳံး

Hits:5,950
  | |

မႏၲေလးေျမာက္ဘက္ မတၱရာၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ရိွတဲ့ ေတာင္ၿပံဳးေက်းရြာက ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရ ဘုရားပြဲေတာ္နဲ႔ ေတာင္ၿပံဳးမင္းႏွစ္ပါး ပြဲေတာ္ကို ၀ါေခါင္လဆန္း ၁ ရက္ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၈ ရက္) ေန႔က စၿပီး က်င္းပေနပါၿပီ။

ဒီႏွစ္ မိုးဦးကတည္းက ေခါင္ခဲ့တဲ့မိုးဟာ မႏၲေလးမွာ ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ မစမီတရက္ ကတည္းက ဖြဲဖြဲ ဖြဲဖြဲ၊ သည္းသည္း သည္းသည္းနဲ႔ ေစြေနပါၿပီ။ အရင္က ေတာင္ၿပဳံးပြဲ သြားၾကတဲ့ နတ္ကေတာ္၊ နတ္နန္းေတြဟာ ေပါင္းမိုးနဲ႔ လွည္းေတြေပၚ နတ္႐ုပ္ေတြတင္ၿပီးမွ သံုးေလးရက္ႀကိဳၿပီး က်ဳံးနံေဘး ထေနာင္းပင္၊ မန္က်ည္းပင္ေတြေအာက္ လွည္းလမ္းကတဆင့္ မႏၲေလးေတာင္ကိုပတ္ၿပီး ေရႊတေခ်ာင္းေျမာင္းအတိုင္း ေတာင္ၿပံဳးကို တအိအိသြားၾကတာ၊ အခုေတာ့ ပစ္ကပ္တို႔၊ လိုက္ထရပ္တို႔ေပၚ ေတာင္းေတြပလံုးေတြတင္ၿပီး ေတာင္ၿပဳံးကို တရက္ေလာက္ပဲ ႀကိဳသြားေနၾကပါၿပီ။

ဒီႏွစ္က ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၄ ခုႏွစ္ဆိုေတာ့ ‘စံုႏွစ္’ ျဖစ္သတဲ့၊ ‘စံုႏွစ္’ ဆိုရင္း ‘မင္းေလး’ ႏွစ္ပဲ။ ‘မင္းေလး’ ႏွစ္ဆိုရင္ အရင္ႏွစ္ထက္ ပိုစည္မယ္လို႔ အယူအဆ ရိွၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိ႐ိုးဖလာ အယူအဆပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေတာင္ၿပံဳး ပြဲေတာ္ဟာ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ အနီးမွာ က်င္းပတာ ဆိုေပမယ့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ တ၀ွမ္းလံုးက အမ်ားဆံုး လာၾကတာမို႔ အဲဒီေဒသရဲ႕ စီးပြားေရး အေျခအေနနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးမွ ပြဲေတာ္စည္ျခင္း၊ မစည္ျခင္းက အဓိက က်ပါတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီႏွစ္လို ျမန္မာျပည္ ေအာက္ပိုင္းတ၀ွမ္းလံုး မႀကံဳဘူးေအာင္ မိုးႀကီးေရလွ်ံ၊ ဒုကၡေရာက္ ေနၾကရင္ ပြဲေတာ္ကိုလာၾကဖို႔ အခက္အခဲ ရိွႏိုင္ၾကတဲ့ သေဘာပါ။

၀ါရင့္နန္းထိန္းႀကီး တဦးကေတာ့ “ေအာင္မေလး …၊ မင္းႀကီး၊ မင္းေလးဆီ ႏွစ္တိုင္း လာေနက်ေတြက ဘယ့္ႏွယ္ ပ်က္ကြက္ရဲမွာလဲ။ ဘယ္လို ဒုကၡမ်ိဳး ေရာက္ေနေန မျဖစ္မေနလာၾကတာပါပဲ။ ဒုကၡေရာက္ၾကေလ ပိုၿပီး မျဖစ္မေန လာၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ကာလ မ်ဳိးမွာေတာင္ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး စည္ကားခဲ့ေသးတာပဲ” လို႔ ေျပာျပတယ္။

အဆင္မေျပေတာ့လည္း အဆင္မေျပလို႔ ေျပလည္လို ေျပလည္ျငား နားပူနားဆာလုပ္ဖို႔လာၾက၊ ေျပလည္ေတာ့လည္း ေျပလည္လို႔ တက္ပြဲေပးၾက ဆက္သၾကတာပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္း၊ ႏိုင္ငံေရး အလွည့္အေျပာင္း ျဖစ္လိုျဖစ္ျငား အခ်ိန္ဆိုရင္ အေပၚက လက္ကိုင္ရိွၿပီးသားသူေတြ သည္းသည္းလႈပ္လာၾကတာပါပဲလို႔ ဆိုတဲ့ သံုးသပ္မႈကိုလည္း ပြဲေတာ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ အသိုင္းအ၀န္းထဲက တေယာက္က ဆိုပါတယ္။

ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီက်င္းပခဲ့တဲ့ ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ဟာ ေခတ္ေတြဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း၊ စံနစ္ေတြဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း အေပၚယံ အျမင္အရပဲ ေျပာင္းလဲခ်င္ေျပာင္းလဲမယ္၊ အတြင္းအႏွစ္သာရ၊ ယံုၾကည္မႈ၊ အားကိုးအားထားျပဳမႈနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ပြဲေတာ္အခင္းအက်င္း ဓေလ့စ႐ိုက္ကိုေတာ့ မတိမ္းမေစာင္းရေအာင္ လိုက္နာက်င္းပၾကဆဲပါ။

ပြဲေတာ္က်င္းပတာဟာ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁ ရက္မွာ စတင္တယ္ဆိုေပမယ့္ ၀ါေခါင္လဆန္း ၅ ရက္ေန႔ကစၿပီး စည္တာပါ။ အဲဒီေန႔မွာ “စံနန္းေတာ္ မဂၤလာေရစင္ေဆး” အခမ္းအနား က်င္းပျခင္းနဲ႔ ပြဲေတာ္ရဲ႕အစဥ္အလာ အခမ္းအနားေတြ စတင္ သက္၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၀ ရက္ေန႔ ေရာက္ေတာ့ နန္းႀကီးေပၚမွာ “ညီလာခံ” က်င္းပပါတယ္။ ေရွးအစဥ္အလာအတိုင္း ခမ္းခမ္းနားနား အေဆာင္အေယာင္ေတြ၊ အသံုးအႏႈန္းအမူအရာေတြ၊ ႐ိုးရာနတ္သီခ်င္း၊ နတ္ဆိုင္းသံေတြနဲ႔ နတ္၀ိညာဥ္ေတြဟာ ပြဲေတာ္လာ ပရိသတ္ေတြဆီ လႊမ္းမိုး သက္၀င္သြားေစတဲ့ အခမ္းအနားပါပဲ။

ညီလာခံဟာ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၀ ရက္ေန႔ ညေန ၃ နာရီေလာက္က စၿပီး က်င္းပတယ္။ ေတာင္ၿပံဳး နန္းထိန္းႀကီး၊ နတ္အုပ္မင္း အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး၊ သိုးေဆာင္း၊ မိဖုရား၊ ေဗာင္းေဆာင္း အမတ္ႀကီးေတြက အစဥ္အလာ အေဆာင္ အေယာင္ေတြ ၀တ္ၿပီး ေနာက္က ေရႊတိုက္စာရင္း၀င္ နတ္ကေတာ္ေတြ၊ ပြဲေတာ္လာ ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ညီလာခံကို တခမ္းတနား က်င္းပပါတယ္။

ညီလာခံက်င္းပပံု ျမင္ကြင္းဟာ ပြဲေတာ္လာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ အဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဆံုး ျဖစ္သလို မိ႐ိုးဖလာ ယံုၾကည္သူေတြအတြက္လည္း ၾကက္သီးေမြးညင္းထမွ် အယံုသြင္လိုက္တဲ့ အခင္းအက်င္းေတြပါပဲ။ ညီလာခံ သဘင္ ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ရဲ႕ အစည္ကားဆံုးနဲ႔ ပရိသတ္အမ်ားဆံုး လာေရာက္ၾကတဲ့ အခမ္းအနားကေတာ့ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၁ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပတဲ့ ခ်ိဳးေရေတာ္သံုး အခမ္းအနားျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအခမ္းအနားမွာ ယံုၾကည္မႈအရ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ အေမြဆက္ခံသူေတြ ကလည္း မျဖစ္မေန လာေရာက္ၾကတယ္။ ဥပမာ – ေ၀ါထမ္း အမႈထမ္းဆိုရင္ လက္ရိွ ေျမးျမစ္ တီကၽြတ္ ေတြကအစ မင္းႀကီးမင္းေလးတုိ႔ရဲ႕ ခ်ဳိးေရေတာ္သံုး ႂကြေရာက္တဲ့ ေ၀ါေတာ္ကို လက္ကေလးနဲ႔ ထိႏိုင္မွ တာ၀န္ေက်တယ္။ ေသာင္းခ်ီရိွတဲ့ လူအုပ္ၾကား ေ၀ါေတာ္ကို လက္ကေလးနဲ႔ ထိႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္မေန တိုးေ၀ွ႔ ေဆာင္ရြက္ ၾကရတာေပါ့။ အဲဒီလို အမႈထမ္း အဆက္အႏႊယ္ ေတြကလည္း အမ်ားအျပားရိွတာပါ။

ဟို ေရွးေရွးကေတာ့ ခ်ဳိးေရေတာ္သံုး အခမ္းအနားဟာ နန္းႀကီးမွာရိွတဲ့ မင္းႀကီးမင္းေလးက ေရႊေ၀ါေတာ္နဲ႔ ဧရာ၀တီ ျမစ္ကမ္းအထိ ႂကြခ်ီရတယ္။

ျမစ္ကမ္းမွာ အသင့္ေစာင့္ေနတဲ့ ေရႊေလာင္းေတာ္နဲ႔ ျမစ္လယ္အထိ စီစဥ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေရနန္းေတာ္အေရာက္ ေရခင္းေတာ္ အခမ္းအနားနဲ႔ သြားေရာက္ၿပီး ခ်ဳိးေရေတာ္သံုးၾကသတဲ့။ အခုေတာ့ ပရိသတ္ကိုမႏိုင္ေတာ့လို႔ တဲ့၊ နန္းႀကီးနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာပဲ ေ၀ါေတာ္နဲ႔ ႂကြခ်ီၿပီး ခ်ဳိးေရေတာ္ သံုးၾကပါေတာ့သတဲ့။

ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေတြ၊ အိုင္တီေတြ မိုးပ်ံေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ အစြဲအလမ္း ႀကီးလြန္းလွတဲ့ “ေရွး႐ိုး” ပြဲေတာ္ႀကီး တပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မႏၲေလး အေနာက္ျပင္က ပညာတတ္ ကႏၷားစီးတဦးကေတာ့ “ဒီပြဲေတာ္ႀကီးက ပုဂံေခတ္ကတည္းက က်င္းပခဲ့တာပါ။ အေနာ္ရထာမင္းေစာ တည္ခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္၊ ဆုေတာင္းရ ဘုရားပြဲက အဓိကပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲ ေထရ၀ါဒ ထြန္းကားခဲ့တယ္ ဆိုေစဦး နတ္ကိုးကြယ္မႈအေပၚ ယံုၾကည္စြဲလန္းမႈနဲ႔ အၿပိဳင္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတာက ကၽြဲကူးေရပါျဖစ္ေနေတာ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ပစ္ပယ္လို႔ မရတဲ့အျပင္ ထိန္းသိမ္းရမွာ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုလိုပြဲေတာ္ႀကီးေတြ ဆက္လက္တည္ရိွေနတာပါ” လို႔ ဆိုတယ္။

ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ သူက ေထရ၀ါဒနဲ႔လည္းကိုက္ညီေအာင္၊ ဒီလိုပြဲေတာ္ႀကီးေတြကို ယံုၾကည္စြဲလန္းမႈဘက္က အင္အားနည္းသြားေစၿပီး ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အေနနဲ႔ပဲ ခိုင္မာေစရင္ ပိုေကာင္းတယ္၊ ေတာင္ၿပံဳးပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုလိုနီေခတ္ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲကာလမွာေရာ၊ လြတ္လပ္ၿပီးေနာက္ တပါတီ ေခတ္မွာေရာ အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္မႈမ်ဳိးေတြ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရဖူးတယ္။ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာအေနနဲ႔ လက္ခံခဲ့ၾကလို႔ အရိွန္မပ်က္ခဲ့ဘူးလို႔ ဆက္ေျပာပါတယ္။

“ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေထရ၀ါဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ လြန္ကဲတာ၊ အေပ်ာ္အပါးဘက္ အားသာရံုမက လိင္ကိစၥပိုင္း အထိ လြတ္လပ္မႈ အခြင့္အေရးယူလာတာ၊ စီးပြားေရးသေဘာ ႏိုင္ထက္စီးနင္း သက္ေရာက္ လာတာ ေတြဟာ ပြဲေတာ္ရဲ႕ ရိုးရာအစဥ္အလာကို ခုတံုးလုပ္ အသံုးခ်လာတာေတြပါ။ ဒါေတြကိုေတာ့ ပြဲေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္သူတိုင္းက ဆင္ျခင္ၾက႐ံုမက၊ ဒီလိုတဘက္ေစာင္းနင္း မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကဖို႔လည္း တာ၀န္ရိွတာေပါ့” လို႔ သူက သံုးသပ္ ျပပါတယ္။

စဥ္းစားစရာ အခ်က္ေတြ ပါပဲ။

ေတာင္ၿပံဳးပြဲဟာ ဘုရားပြဲေတာ္လည္း ျဖစ္တယ္၊ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ နတ္ပြဲလည္းျဖစ္တယ္၊ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ပြဲေတာ္လည္း ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြသာမက၊ အေၾက အညာ ကုန္စည္ဖလွယ္ရာ ေစ်းပြဲေတာ္ႀကီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပြဲေတာ္မွာ ငပိ၊ ငါးေျခာက္၊ ပုစြန္ေျခာက္၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္း မ်ားကအစ အညာထြက္ အစားအေသာက္၊ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး ပစၥည္း၊ စဥ့္အိုး စဥ့္ထည္အပါအ၀င္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းေတြ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားၾကတယ္။

ဒါ့အျပင္ ကေရကရာ၊ အႏုဆုပ္၊ မုန္ကၽြဲသည္း၊ မုန္႔ေခါင္းအုံုး စတဲ့ အညာအစားအေသာက္ ေတြလည္း အစဥ္အလာမပ်က္ ေရာင္းခ်ၾကတယ္။ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြ အေနနဲ႔ နန္းႀကီးမွာ ခ်ဳိးေရေတာ္သံုးတဲ့ေန႔၊ ဆိုင္းသံ ဗံုသံၾကားရမွ ပြဲခင္းထဲမွာရိွတဲ့ တျခား နန္းေတြအပါအ၀င္ ဇာတ္ပြဲ၊ အၿငိမ့္ပြဲေတြက စတင္တီးမႈတ္ ကျပၾကရတဲ့ အစဥ္အလာကိုလည္း အခုထိ လိုက္နာၾကတယ္။ ျမန္မာ ဇာတ္ပြဲႀကီးေတြ ထြန္းကားစည္ပင္ခဲ့တဲ့ ကာလကတည္းက ပြဲဦးအေနနဲ႔ ေတာင္ၿပံဳးပြဲမွာ ကျပၿပီးလို႔ ေအာင္ျမင္ရင္ တႏွစ္ပတ္လံုး ပြဲခ်ီေတြ အမ်ားအျပားရၿပီး အဆင္ေျပတယ္လို႔ ယူဆၾကေတာ့ ေတာင္ၿပံဳးမွာ ကျပႏိုင္ဖို႔ လံုးပမ္းၾကတဲ့အျပင္ ေအာင္ျမင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားၾကတယ္။

အခုေတာ့ ျမန္မာဇာတ္ပြဲႀကီးေတြလည္း ေတာင္ၿပံဳးက မကယ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

ကိုင္း … ဘာပဲေျပာေျပာ ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ႀကီးက စတင္က်င္းပေနပါၿပီ။ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ အရပ္က ႏွစ္စဥ္မပ်က္ လာေနက် ေရႊတိုက္စာရင္း၀င္ နတ္ကေတာ္ တဦးကေတာ့ “သီးႏွံေကာင္းေတာ့လည္း လာၾက၊ သီးႏွံမေကာင္းေတာ့လည္း လာၾက၊ ဒီႏွစ္ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္လို႔ ေရေတြမႀကံဳစဖူး ႀကီးလို႔ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရပ္က အလာနည္းမယ္လို႔ မေအာင့္ေမ့နဲ႔။ နာဂစ္မုန္တိုင္းႀကီး တိုက္တဲ့ႏွစ္ကေတာင္ ပိုၿပီးလာၾကတာပဲ။ အဆင္မေျပေလ နတ္ကို ပိုတိုင္တည္ၾကေလ၊ နားပူနားဆာ လုပ္ၾကေလပါပဲ။ က်ဳပ္လည္း အရင္ႏွစ္လိုပဲ မင္းႏွစ္ပါးကို အားကိုးဖို႔၊ တိုင္တည္ဖို႔၊ ဆုေတာင္းပသဖို႔ ရိွတာေလး ေပါင္ႏွံၿပီး ေရာက္လာရပါၿပီေတာ္” တဲ့။

ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ အစီအစဥ္မ်ား

- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄ ရက္ (၂၀၁၂ ၾသဂုတ္ ၁၈၊ ၁၉၊ ၂၀၊ ၂၁ ရက္) မင္းႏွစ္ပါး ကန္ေတာ့ခံ
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၅ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၂၂ ရက္ ) စံနန္းေတာ္မဂၤလာေရစင္ေဆး အခမ္းအနား
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၆၊ ၇၊ ၈၊ ၉ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၂၃၊ ၂၄၊ ၂၅၊ ၂၆ ရက္ ) မင္းႏွစ္ပါးကန္ေတာ့ခံ
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၀ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၂၇ ရက္) ညီလာခံသဘင္
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၁ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၂၈ ရက္) ခ်ဳိးေရေတာ္သံုး အခမ္းအနား
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၂ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၂၉ ရက္) ေတာင္ၿပံဳးနယ္သားမ်ားႏွင့္ ေဆြစဥ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားျပပြဲႏွင့္ တ၀က္ပြဲ
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၃ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၃၀ ရက္ ) ထပ္ပြဲ
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၄ ရက္ ( ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္ ) ယုန္ႀကိဳပြဲႏွင့္ ထိန္ခုတ္ပြဲ
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔ (စက္တင္ဘာ ၁ ရက္) ဘုရားဆြမ္းႀကီးေလာင္းလွဴပြဲ၊ သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းဆန္စိမ္း ေလာင္းလွဴပြဲ
- ၁၃၇၄ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ (စက္တင္ဘာ ၂ ရက္) နံနက္ ၃ နာရီတြင္ ေရႊတိုက္စာရင္း၀င္ နတ္ကေတာ္မ်ား၏ ၆ ရက္ တိုက္တက္ပြဲေပး အစီအစဥ္မ်ား ၿပီးဆံုးျခင္းႏွင့္ မင္းႏွစ္ပါး ေရႊဘံုဆင္း အခမ္းအနား။


WSJ LIVE VIDEO:

4 Responses

Leave a Reply

  1. တစ္ႏွစ္တစ္ခါ၊ ငရဲရွာ၊ လူ႕ရႊာဘုရားပြဲ။

  2. သတင္းေတြႀကိုက္ပါတယ္

  3. ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ သရဏဂုံပ်က္မဲ့အလုပ္မလုပ္ပါဘူး။နတ္ကိုးကြယ္တယ္၊နတ္ပြဲလုပ္တယ္ဆုိရင္ေထရဝါဒမဟုတ္
    ေတာ့ပါဘူး။နတ္ပြဲနဲ႔ ဗုဒၶပူစရိယပြဲကိုလဲတဲြမလုပ္သင့္ပါဘူး။အရိုးကိုအရြက္ဖုံးပါတယ္။
    ဘုရားကဟန္ျပသေဘါသက္ေရာက္ပါတယ္။ဆင္ျခင္ၾကပါ၊ေဝဘန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကပါ။။

  4. This festival not gonna break your rice cooker.hehe.Ayar yar lite pee ma par kya ne lay byar.Yout kyar dan mae…