မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းရန္ ဆက္လုပ္မည္ | ဧရာ၀တီ
သတင္း

မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းရန္ ဆက္လုပ္မည္

Hits:6,860
  | |

အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ၾသ၀ါဒခံယူပြဲတြင္ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒအား ေထာက္ခံေနသည့္ ျမေစတီဆရာေတာ္ (ဓာတ္ပုံ – ေဂ်ပုိင္ / ဧရာ၀တီ)

ဇြန္လ ၂၇ ၇က္ေန႔က က်င္းပခဲ့တဲ့ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ေအာင္ဆန္းေတာရ တပ္ဦးေက်ာင္းတိုက္က သံဃာေတာ္အပါး ၁၅၀၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး ၾသ၀ါဒခံယူပြဲႏွင့္ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္မ်ား ေတြ႕ဆံုညွိႏိႈင္းပြဲမွာ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို အတည္ျပဳ ျပဌာန္းႏိုင္ဖို႕အပါအ၀င္ အခ်က္ ၅ ခ်က္ပါ ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

ထိုထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြက အစိုးရနဲ႔ သံဃမဟာနာယကတို႔ကို အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေရးကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကူညီေပးဖို႕၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထိုင္ေရးအတြက္ ပဋိပကၡေတြ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္း ေဆာင္႐ြက္သြားဖို႕၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို ေထာက္ခံအတည္ျပဳျပီး မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ကိုျပဌာန္းႏိုင္ဖို႔ တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ အသီးသီးက တက္ေရာက္လာတဲ့ အစည္းအေ၀း တက္လာတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ တညီတညြတ္ထဲ ေထာက္ခံအတည္ျပဳေၾကာင္းနဲ႕ Time မဂၢဇင္းကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ယေန႔မနက္ ၉ နာရီထဲက စတင္လိုက္တဲ့ သံဃအစည္းအေ၀းပြဲကို တက္ေရာက္ သံဃာေတာ္မ်ားထဲမွ ပိဋကတ္ ၃ ပံုကို အာဂံုေဆာင္ေသာ သံဃာေတာ္ ၂ ပါလည္း တက္ေရာက္ခဲ့သလို အိႏိၵယ၊ အေမရိကန္စေသာ ႏိုင္ငံျခားမ်ားတြင္ သီတင္းသံုးေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ား၊ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္း အသီးသီးက ၿမိဳ႕နယ္ သံဃအဖြဲ႕အစည္းအဆင့္႐ွိ သံဃာေတာ္မ်ားလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။

မနက္ပိုင္းအစည္းအေ၀းမွာ အမ်ိဳးဘာသာ  ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးအဖြဲ႕  ဖြဲ႕စည္းေရး၊ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒလိုမ်ိဳး အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အသိပညာ႐ွင္မ်ား၊ အတတ္ပညာ႐ွင္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းထားေလာက္တဲ့ ဥပေဒမ်ားကို တင္သြင္းေပးရန္ႏွင့္ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္အသီးသီးမွ သံဃာေတာ္ မ်ားကိုယ္စားျပဳ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္း အတည္ျပဳေပးရန္ မိုးကုတ္ၿမိဳ႕မွ ေညာင္သံုးပင္ ပရိယတၱိဆရာေတာ္  ဦးေတေဇာသာရာဘိ၀ံသက အဆိုတင္သြင္းခဲ့တာကို ေထာက္ခံေၾကာင္း သာမန္လို မေျပာဆိုခ်င္ဘဲ ပိုမိုေလးနက္ေစဖို႔ ျမေစတီဆရာေတာ္ ဦး၀ိမလဗုဒၶိက ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကိုသာ လႊတ္ေတာ္တြင္ တကယ္လို႔မ်ား ေျပာဆိုေဆြးေႏြး အတည္ျပဳဖို႔ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေထာက္ခံတာ ဘယ္သူဆိုတာ မသိခ်င္ေပမယ့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ပါတီ၊ ဘယ္ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုတာကို အမည္ နာမကအစ သိခ်င္တယ္လို႔ ေမာ္လၿမိဳင္ ျမေစတီဆရာေတာ္ ဦး၀ိမလဗုဒၶိရဲ႕  ေလွ်ာက္ထားခ်က္အၿပီးမွာ မနက္ပိုင္း အစည္းအေ၀းကို ႐ုတ္သိမ္းလိုက္ပါတယ္။

“ေထာက္ခံတယ္ဆိုတာကို မေျပာလိုေပမယ့္ ကန္႔ကြက္တဲ့ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ဘယ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဒီသံဃာေတာ္ေတြ အတည္ျပဳ ေထာက္ခံထားတဲ့ ဒီဥပေဒကို ကန္႔ကြက္သူက မည္သူဆိုတာကို တပည့္ေတာ္တပါးထဲ အေနနဲ႔ သိခ်င္ပါတယ္။ ဒီလူေတြကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မဲေ႐ြးပြဲမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကို မဲမေပး႐ံုေပါ့။ မဲမေပးေအာင္ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကို စည္း႐ံုးလိုပါတယ္” လို႔ ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားခဲ့တာပါ။

ဇြန္လ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ လူအမ်ား ေထာက္ခံ၊ မေထာက္ခံ ေျပာဆိုေ၀ဖန္ေနတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဟာ ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ တစ္ပါးထဲ ျပဳလုပ္တာမဟုတ္ဘဲ သံဃာေတာ္ မ်ား ဦးေဆာင္လုိ႔ ဥပေဒပညာ႐ွင္မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အဖြဲ႕က စုေပါင္းေရးဆြဲထားတာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း တရား၀င္ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။

ဒီပြဲကို ဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕  တပည့္သာ၀ကေတြသာ မကပဲ တျခားေသာ ဗုဒၶဘာသာလူမႈေရးအဖြဲ႕ အစည္းေတြ၊ ရန္ကုန္ လူထုမ်ားလည္း တက္ေရာက္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တက္ေရာက္လာသူေတြထဲမွာ တိုက္ပံုအျဖဴေရာင္နဲ႔ ပုဆိုး အစိမ္းေရာင္ကို ၀တ္ဆင္ထားတဲ့သူေတြကို ေတြ႕ခဲ့ရေပမယ့္ ပင္နီ၀တ္ဆင္ထားတဲ့သူေတြေတာ့ တစ္ဦးမွ မေတြ႕ခဲ့ရပါဘူး။

သံဃအစည္းအေ၀းကို ေန႔လည္ပိုင္း ၁ နာရီမွာ ျပန္လည္ စတင္တဲ့အခါ မေလးရွား ခရီးစဥ္က ျပန္ႂကြလာတဲ့ သီတဂူဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အ႐ွင္ဥာဏိႆရက ၾသ၀ါဒ မိန္႔ၾကားရာတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ သည္းခံစိတ္ေမြးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး ေကာ္မတီအေနနဲ႔ တစိတ္တ၀မ္းတည္း ႐ွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ား၊ သံဃ မဟာနာယကအဖြဲ႕မ်ား၊ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူမ်ား စုေပါင္းညီညာရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္းမိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

Time မဂၢဇင္းကို ေလးနက္စြာ ႐ႈတ္ခ်ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါတယ္။ Time မွာ ေရးသားထားတဲ့ တခ်ိဳ႕ေသာ အခ်က္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္တည္လာေသာ သမိုင္းနဲ႔ လြဲမွားေနခဲ့တယ္ ဆိုတာကိုလည္း အခ်က္အလက္မ်ားနဲ႔ ႐ွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ Time မဂၢဇင္းမွာ ေရးသားထားတဲ့ ျမန္မာအစိုးရအေနနဲ႔ ဒီလိုအၾကမ္းဖက္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ခြင့္လႊတ္ေပးထားတယ္ ဆိုတာက ဘုန္းႀကီးေတြကိုသာ ေစာ္ကား႐ံုမဟုတ္ဘဲ အစိုးရရဲ႕ ေပၚလစီကိုပါ ေစာ္ကားရာ ေရာက္တယ္လို႔ ထည့္သြင္း မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ယခုလို Time မဂၢဇင္းပါ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ကန္႔ကြက္ျခင္းက Time မဂၢဇင္းကိုသာ တံု႔ျပန္ျခင္းျဖစ္ၿပီး မြတ္စလင္ဘာသာအေပၚ တံု႔ျပန္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ မြတ္စလင္မ်ားအေပၚမွာ ညီလို အစ္ကိုလို ခ်စ္ၿမဲခ်စ္စိတ္ ႐ွိေနေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ဆက္ေျပာသည္။

ရန္တိုက္ေပးမႈကို ေဒါသမထြက္ၾကရန္ လိုတယ္၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ မဟုတ္တာကို မဟုတ္ေၾကာင္း ျပန္လည္႐ွင္းလင္းရန္ လိုအပ္တယ္လို႔လည္း သီတဂူဆရာေတာ္က မိန္႔ပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔က ေသြးကြဲေအာင္ လုပ္တဲ့အထဲမွာ ေရာက္သြားမွာကို သတိျပဳရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ စိတ္ဆိုးေနတဲ့ အ႐ွိန္ကို ထိန္းရန္၊ အ႐ွိန္မလြန္ေစရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားပါတယ္။

“Time မဂၢဇင္းလိုမ်ိဳး၊ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ၊ အသံလႊင့္ သတင္းဌာနေတြက ဆြေပးေနတာကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖုိ႔ လိုအပ္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံဃာ အင္အား ၅ သိန္းေက်ာ္ ႐ွိေနတဲ့အတြက္ သံဃာ့နာယက အဖြဲ႕၊ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူေတြ အားလံုး ဟန္ခ်က္ညီဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊ မညီညြတ္ရင္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ မိန္႔ပါတယ္။

အစၥလမ္ဘာသာဝင္ ၅၇ ႏိုင္ငံ စုေပါင္းထားေသာ OIC အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ေပၚေပါက္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ထိုကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ျခင္း မ႐ွိေသးသည္ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ တစ္ခုတည္းေသာ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႕အစည္း တည္ေထာင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္လွ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ ဗုဒၶဘာသာ အစည္းအ႐ံုးကို ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွာ တည္ေထာင္ဖုိ႔ စီစဥ္ေနတယ္လို႕လည္း ဆိုပါတယ္။

ညေနပိုင္း သတင္းစာ႐ွင္း လင္းပြဲမွာ အင္းစိန္ ႐ြာမဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဓမၼပီယက မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒၾကမ္းကို လူထုလက္မွတ္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ျပဌာန္းႏိုင္ဖို႔ မၾကာခင္ တင္သြင္းသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္အခ်ိန္ကာလမွာ ဆိုတာကိုေတာ့ မေျပာႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ သံဃာေတာ္ေတြက ကိုယ္တိုင္ဥပေဒျပဳတာမဟုတ္ေၾကာင္း သတင္းေထာက္မ်ားကို မိန္႔ၾကားခဲ့တာပါ။

ဒါေပမယ့္ “တကယ္လို႔မ်ား ပယ္ခဲဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာဆက္လုပ္မယ္ဆိုတာ ေျပာဖုိ႔ အခ်ိန္ေစာေနေသးတယ္၊ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒက အမ်ိဳးသားေရးစိတ္နဲ႔လုပ္တာ၊ ဥပေဒျပဳတာေတြက ႏိုင္ငံရဲ႕အစိုးရ အႀကီးအကဲေတြက ျပဳလုပ္ေပးရမွာ” လို႕  ေဒါက္တာဓမၼပီယက မိန္႔ပါတယ္။

မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒၾကမ္းဟာ ဘာသာျခားနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးတို႔ လက္ထပ္ခဲ့တဲ့အခါမွာ ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳး သမီးေတြ ထိခိုက္နစ္နာတာေတြ မ႐ွိေအာင္၊ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ထိန္းသိမ္းတာလို႔ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ဥပေဒပညာ႐ွင္ ဦးရဲေခါင္ညြန္႔ကလည္း သတင္းစာ႐ွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာၾကားပါတယ္။

ယခုေရးဆြဲေနေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းသည္ မွ်တမႈ ရွိသည္၊ ဓမၼ၀ိနယမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္သည္ဟု ယူဆလို႔ ေရးဆြဲေနတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပဋိပကၡမ်ားကို ၿငိမ္းေစဖို႔၊ ဘာသာျခားမ်ားနဲ႔ အတူတကြ ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔၊ တဖက္နဲ႔တဖက္ၾကား ျဖစ္ေနတဲ့ သံသယေတြ၊  မယံုၾကည္မႈေတြ၊ မုန္းတီးမႈေတြအတြက္ “ၿခံစည္း႐ိုးကာျခင္း” သာျဖစ္ေၾကာင္း ဦးရဲေခါင္ညြန္႔က ဆိုသည္။

ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ထိခိုက္နစ္နာေနသည္ဟူေသာ တင္ျပေျပာဆိုမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သီးျခား သုေသသန ျပဳလုပ္ထားျခင္း ရွိ မ႐ွိ သတင္းေထာက္တဦး၏ ေမးျမန္းခ်က္ကို သုေတသနျပဳထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္မ်ား အေထာက္အထားမ်ား ႐ွိေၾကာင္း၊ မီဒီယာမ်ားကိုေတာ့ ထုတ္ေျပာသင့္သည့္ ကိစၥမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ထုတ္ေျပာလိုျခင္း မ႐ွိေၾကာင္း ေဒါက္တာ ဓမၼပီယက မိိန္႔ၾကားသည္။

အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး ဆံုး႐ံႈးတယ္ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားကိုေတာ့ တကယ္လို႔မ်ား ဥပေဒထြက္ေပၚလာမွသာ ကန္႔ကြက္လိုရင္ ကန္႔ကြက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား လုပ္ေသာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ေ၀ဖန္ေနလို႔ မရေၾကာင္း၊ ယခု ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲေနစဥ္မွာေတာ့ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕၊ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္းသြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔  ေဒါက္တာ ဓမၼပီယက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုေထာက္ျပေနၾက၊ ေ၀ဖန္ တိုက္ခိုက္ေနၾက႐ံုနဲ႔ေတာ့ ျပန္လွန္ေျဖ႐ွင္းပါက အခ်ိန္ကုန္ေနမွာသာျဖစ္လို႔ မိမိတို႔ လုပ္စရာမ်ားကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေဒါက္တာ ဓမၼပီယက သတင္းေထာက္မ်ား၏ အေမးကို ေျဖ ၾကားခဲ့ပါတယ္။

“လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ေျပာေပးရတာ႐ွိတယ္။ ပညာနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆို သူတို႔ကိုယ္စား ဘုန္းဘုန္းတို႔က ေျပာေပးရတာ႐ွိတယ္။ နယ္ေတြမွာဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြက ဘာသာျခားကျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းကျဖစ္ေစ ႏွိပ္စက္မႈကို ခံေနရတာ သံဃာေတာ္မ်ားကသာ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ေနရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းတို႔က တင္ျပလိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ ဆရာေတာ္က ဧရာ၀တီသတင္းဌာနရဲ႕ အေမးကို ျပန္လည္ ေျဖဆိုပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္သြားမယ့္ အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း ဒီအစည္းအေ၀းပြဲရဲ႕ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဒီ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒသည္ လူမ်ိဳးကို အေျခမခံဘဲ ဘာသာေပၚမွာသာ အေျခခံေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးတို႔ရဲ႕ ထိန္းသိမ္းတဲ့ အေနနဲ႔ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးမဆို မဟာယန ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေစ၊ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရင္ လက္ခံတယ္လို႔ ဦးရဲေခါင္ညြန္႔က မီဒီယာမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဒီသံဃာ့ အစညး္အေ၀းပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မီဒီယာမ်ားအေနနဲ႔ သတင္းထဲမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဖာ္ျပဖို႔ ပန္ၾကားခဲ့တဲ့အျပင္ မမွန္မကန္ ေရးသားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ ဥပေဒေရးသားေနတဲ့ ဥပေဒပညာ႐ွင္အဖြဲ႕က ထိုက္သင့္သလို အေရးယူမႈေတြ လုပ္ရလိမ့္မယ္လို႕ မီဒီယာမ်ားကို အတိအလင္း ေျပာဆိုသြားခဲ့ပါတယ္။


WSJ LIVE VIDEO:

23 Responses

Leave a Reply

  1. pps၁၂၃၄၅

    ယူဂႏၵာ ႏိုင္ငံ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အာမင္လို႕ မူဆလင္ ႏွင့္ တိုင္းတစ္ပါးသား(အာရွသား) မုန္းလို႕ အာဏာသိမ္းရင္း ေနာက္ဆံုး မူလဆင္ လစ္ဗ်ား၏ တပည့္ ျဖစ္၊ ၿပီးေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ တန္ဇန္နီးယား က ေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ လူေတြ လက္ထဲက မရႈမလွ ထြက္ေျပးရင္း အေမရိကန္ ေနာက္ခံအာဏာရွင္ေတြ ကေတာင္ လက္မခံတဲ့ ဘဝ ေရာက္ၿပီး ဇာတ္သိမ္းရ မယ့္ ဘဝ ေတာ့ နီးေနၿပီေနာ္။
    အျမင္က်ဥ္းလြန္းရင္ ေတာ့ ဟတ္တက္ ကြဲ တတ္ တယ္ ဆိုတာ ဆရာေတာ္ ဘုရားတို႕ အသိႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ ေအာင္ အသိေပးတာပါ ဘုရား။

    • The monks have hinted their influence over Myanmar”s politics.
      Has DAW SU been declared war by Buddhist monks?
      They have partly showed their claws.
      A mixture of religion and politics!
      Will Burma be plunged into political and religious quagmire by extremists for next decades?

  2. I advice all monks better do politics instead of Buddism duty, please realise your-self all monks are men not the women.
    Monks encourage burmese women marry with china man because of same religion. Monks do not bother about of our country swallow by china.

  3. လူလိမ္မာ

    သာဓု. သာဓု.. ဒီ ဥပေဒေၾကာင့္ ဗုဒဘာသာ အခ်င္းခ်င္း မေက်နပ္မႈေတြေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ သတ္ျဖတ္ေနၾကရေတာမွာကုိ ျမင္ေယာင္မိေတာတယ္။ အမ်ဳိးေစာင့္တာသာ ေျပာတာ။ အမ်ဳိးတုန္းေစမယ့္ ဥပေဒပါ။ ကန္႔ကြက္သူနဲ ေထာက္ခံသူေတြ ရန္ျဖစ္ေစမယ့္ ကိစၥပါ။ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေတြ နုိင္ငံေရးထဲ ပါလာတာကုိေတာ ရင္ေလးမိတယ္။

    • Myanmar has half a million Buddhist minks and 50000 nuns.
      Ironically, Myanmar should be proud to be a country with largest population of religious personnel on the world.
      The population of Buddhist monks has surpassed the size of armed forces personnel.
      The population of half a million Buddhist monks and 50000 nuns is the considerable segment of our country’s 60 million population and the fallout of this phenomena has negative impact on country’s Buddhist population growth rate and undeniably it remain as a non-contributory factor in country’s economic development.
      The religion influences have toned down their power over the Myanmar’s politics by showing their strength and stature.
      Myanmar’s most influential political leader was openly challenged by Buddhist monks to the delights of USDP.
      The mixture of religion and politics is a conventional tactics of Myanmar’s rulers,and it is put ahead to divert public awareness when they are in crisis.
      In the long run,it will drag Myanmar into the political quagmire and the people will have to suffer for decades.

  4. Fairadjudicator

    “”အစၥလမ္ဘာသာဝင္ ၅၇ ႏိုင္ငံ စုေပါင္းထားေသာ OIC အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ေပၚေပါက္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ထိုကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ျခင္း မ႐ွိေသးသည္ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း”"
    ကြၽန္ေတာ့ အျမင္ ကေတာ့ မူဆလင္ ေတြကို လိုက္ တုပေနတယ္ လို႕ ျမင္တယ္
    မူဆလင္ ေတြက 786 ကိုသုံး တယ္, ရ ဟန္း ေတြက 969 လို႕ထြင္တယ္
    မူဆလင္ ေတြက မူဆလင္ ဆိုင္ ေတြ မွာ ပဲစားတယ္, ရ ဟန္း ေတြက ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ ေတြ မွာပဲ ဝယ္ ရန္ ေျပာတယ္
    မူဆလင္ ေတြ ရဲ့က်မ္းစာကဘာသာတူနဲ႕ပဲလတ္ထက္ၾက ဆိုေတာ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ တဲ့
    ခု OIC ဆို ေတာ့ OBC တဲ့
    ၾကည့္လည္လုပ္ၾကပါအံုး ကိုေတာ္ဒို. ရယ္ တုပရင္း တုပရင္းနဲ႕ ၾကာ ရင္ ဗုဒၶဘာသာ ေတြ အ ကုန္ လုံး မူဆလင္ ေတြ ျဖစ္ ကုန္ အံုး မယ္

  5. Is that law is only for Buddish women right? How about the other religions women right? Funny monks

  6. It’s not right time for this issue. We must try for peace and stability first. Then develop the people and country. Don’t follow to the trap of U-turn group.

  7. I support this law and it is not extreme. Some conutries have already implemented and everybody’s happy.It will prevent inter-religious/racial problems.

  8. ဥပေဒျပဳျခင္းမျပဳကိုေတာ့မေဆြးေႏြးလိုေသးပါ။နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲမ်ား(သမၼတ၊လႊတ္ေတာ္)
    ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကမွန္မွန္ကန္ကန္ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားျပီးေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္လို႕ယံုၾကည္ပါတယ္
    စိတ္၀င္စားတာကဥပေဒျပဳအဖြဲ႕ဆိုတာကိုပါ။ဥပေဒျပဳအဖြဲ႕၊ ဥပေဒပညာ႐ွင္ဆိုတာဒီလိုသီးသန္႕ၾကီးရပ္တည္ေန၊ဥပေဒေတြကိုေရးေနလို႕
    မရဘူးဆိုျပီးၾကားဖူးလို႕ပါ။လႊတ္ေတာ္ၾကီးရိွေနတယ္ေလ။ဘယ္သူ႕ကိုမွမရည္ရြယ္ပါ။
    တခ်ိဳ႕ျမိဳ႕နယ္တရားရံုးေတြမွာအရင္အစိုးရလက္ထက္ကအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ေရွ႕ေနလိုင္စင္၊ဥပေဒအက်ိဳးေဆာင္လိုင္စင္ေတြပိတ္သိမ္းခံထားရတဲ့သူတခ်ို႕(တခ်ိဳ႕ရာသက္ပန္)
    လုပ္စားေနၾကတာလည္းၾကံဳေတြ႕ဖူးလို႕ပါ။သူတို႕ကတိုင္း/ခရိုင္အဆင့္တရားရံုးေတြကိုေတာ့
    ကိုယ္တိုင္မလာတတ္ၾကဖူး။ဆရာေတာ္မ်ားအေနနဲ႕သတိနဲ႕တရားကိုလက္ကိုင္ထားေတာ္
    မူျပီးေဆာင္ရြက္ၾကပါလို႕ေလွ်ာက္ထားပါရေစ။ေရွ႕ေနဌားမွေထာင္လံုးလံုးးက်ဆိုတဲ့စကားပံုလည္းရိွတယ္ဆိုေတာ့….ဘုန္းၾကီးစာခ်ေနတယ္ဆိုျပီးစိတ္ကြက္ေတာ္မမူၾကပါနဲ႕။

  9. The monks have declared war on DAW SU by showing their claws.

  10. Clearly, the monks have declared war on DAW SU by showing their claws. A mix of religion and politics! Will BURMA be dragged into political quagmire by extremists ?

  11. ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးေတြ ဘာသာျခားေတြနဲ႔ လက္ထပ္ရတဲ့အေၾကာင္း
    ကၽြန္ေတာ္ျမင္တဲ့အျမင္တစ္ခုကိုတင္ျပခ်င္ပါတယ္။
    ကမၻာ့စစ္တမ္းေတြအရ ႏိုင္ငံတိုင္းလိုလိုမွာ ေယာက္်ား မိန္းမလူဦးေရအခ်ိဳးဟာ ၅၀း၅၀ပါဘဲ။
    လူဦးေရအခ်ိဳး ကြာျခားမႈအျမင့္ဆံုးႏိုင္ငံေတြမွာ ေယာက္်ား မိန္းမအခ်ိဳးဟာ ၄၉း၅၁ပါ။
    တရုတ္ႏိုင္ငံမွာဘဲ ေယာက္်ားမိန္းမအခ်ိဳးဟာ ၅၁း၄၉ရွိပါတယ္။ဒါကလည္း
    သားေယာက္်ားေလးမရ ရေအာင္လုပ္ေနတဲ့သူအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ပါ။
    ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံမွာေတာ့စနစ္တက် စစ္တမ္းေတြမရွိတဲ့အတြက္ ပါးစပ္ေျပာအရေတာ့ မိန္းမပိုမ်ားတယ္လို႕ေျပာၾကပါတယ္။အဲဒါကတစ္ခ်က္။
    ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံမွာ လူဦးေရ သန္းေျခာက္ဆယ္ရွိတယ္။ဘာသာျခား ၁၀%ဖယ္လိုက္ရင္
    ဗုဒၶဘာသာ သန္း၅၀ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံမွာ သံဃာေတာ္ ၅သိန္းရွိပါတယ္။
    ဗုုဒၶဘာသာလူဦးေရရဲ့ ၁%ပါ။သီလရွင္ဦးေရက ၅ေသာင္း၀န္းက်င္ဘဲရွိပါတယ္။
    ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာထြက္သံဃာကေတာ့ ၂၀% အေရအတြက္အားျဖစ္ေတာ့တစ္သိန္း
    ထက္မပိုပါဘူး။အဲဒီႏွစ္ခုကို ျခားနားလိုက္ရင္ ဗုဒၶဘာသာမိန္းကေလး သုံးသိန္းခြဲ အတြက္
    အိမ္ေထာင္ဖက္ လိုေနပါတယ္။အဲဒါေၾကာင့္လဲ လူပ်ိဳႀကီးထက္ကို အပ်ိဳႀကီးေတြပိုမ်ားေန
    တာပါ။အဲဒီအထဲကယုံၾကည္ခ်က္မခိုင္သူအခ်ိဳ႕ဟာ ဘာသာျခားေနာက္ပါသြားတယ္လို႕
    ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြကိုျပန္ၾကားခ်င္ပါတယ္။

    • လူလည္

      မပူပါနဲ႕ကိုယ့္ဆရာ။
      ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းကေလး သုံးသိန္းခြဲ အတြက္
      အိမ္ေထာင္ဖက္ လိုေနတယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေယာက်္ားေလးေတြထဲမွ သုံးသိန္းခြဲေလာက္က မိန္းမႏွစ္ေယာက္ယူႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားျပီး ႏွစ္ေယာက္ယူလိုက္မွာေပါ႕ေလ။
      ဘာသာျခားေနာက္ပါတာထက္စာရင္ ေတာ္ေသးတာေပါ႕ေနာ္။ ဟီးဟီး။

    • ဟားးး အခုမွပဲအေျဖထြက္ေတာ႔တယ္။ ဗုဒၶဘာသာမိန္းကေလးေတြ ဘာသာျခား၊လူမ်ိဳးျခားကို ယူေနရတာ ငါတို႔သံဃာေတာ္ေတြေၾကာင့္ပဲ။

    • Firstly, I think we should make clear what the meaning of Buddhist is. Buddhist is people who enjoy and like Buddha philosophy, who do not believe that someone created us and so on. But we do not make special promises to become Buddhist – like we will be Buddhist till die, we will never change our belief or all my generation will be Buddhist or we will follow the Buddhist monks words. If those are the requirement to become a Buddhist, it’s better I will not be a Buddhist and stay out of this. What I am saying is Buddhist means accepting original philosophy of Buddha, nothing more. May be some people may accept 100%, some 50%. Some they don’t even know what Buddha philosophy is even though they call themselves Buddhist. My point is whatever the monks create the secondary opinions and philosophy or now marriage law, we do not need to blindly follow. We will ask questions. Monks are supposed to explain. Buddhist does not mean a group of people that monk can control. Buddhist does not mean like a soldier in an army who has to obey the order of superior no matter what. In another word, superior monks may control junior monks. But not Buddhist. We, Buddhists, are not under any monk. “Monks says this and you have to follow” is out of question. We never give such kind of authority to monk. Buddha did not even ask people to follow his world blindly. See Kalama Sutta. Secondly, religion is a belief. And religion should not have an authority to punish. You should not be punished by your belief. Whatever you believe and happen in your mind is in your mind. But, if you kill others, if you set fire other people house or destroy other people property, that should be punishable. They are actions. It is concern of judge, trial, jury, lawyer, police, law enforcement and Law but not the concern of monks or ordinary citizen. Ordinary citizens shall not punish other citizens. Now what monks in Burma are trying to do is combine religion and law to make punishable to people. We have to question such kind of thing can promote our freedom or we are giving up our freedom to some monks. You never know what next monks will say.

    • yes
      you are right

    • ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ့ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံဃာဦးေရ အရမ္းမ်ားေနပါတယ္။
      ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ဖို႔အတြက္ ရပ္ကြက္ေထာက္ခံခ်က္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္
      အိမ္ေျခ ၅၀ ရဲ့ အက်င့္စရိတၱေကာင္းမြန္ၿပီး ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းသူ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း
      ေထာက္ခံခ်က္ လိုအပ္တယ္လို႔ ၾကားဘူးပါတယ္။

  12. I suggest all monks better do politics , not Buddhism job. They thought their self they are doing everything are right.

  13. အင္း က်ေနာ္တုိ့ႏုိင္ငံကအေျပာင္းလဲတခုျဖစ္လာျပီဆုိရင္ သူသိသူတတ္ေတြကအလြန္ေပါလာသကုိး၊ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ့ႏုိင္ငံ တုိးတက္မႈေႏွာက္ေႏွးတယ္လုိ႔ထင္မိတယ္။

  14. Other religions may mention or suggest that you have to merry the same religion. In Buddhism, I don’t think Buddha mention such kind of phrase. But, in Burma, Buddhist family encourage their children to merry the same religion. So do other religions. Especially religion based society. But, do we need to make a law for that? Do you think the law really protect Burmese girls? What we need to promote is freedom to worship. Even though Burmese girls are married to different religion, they will have freedom to practice their own religion if the country of Burma has freedom to worship. Their children have freedom to choose whatever they want to worship, father’s religion or mother’s religion or their new found religion. Religion is belief not a punishment. It sounds like what monks in Burma are trying to do is they want to punish if someone change their belief or married to different believer. May be this is not their primary intention. We need to hear much more from monk side.

  15. More Law, More Law breakers. Try to conscientize the youths in stead of imposing the law. What measure are we going to take when they break the law? be sensible.